dimecres, 23 d’octubre de 2013

Documentar amb fotografies

Roser Vilà, pedagoga dedicada al cicle 0-3 ens ha fet arribar aquesta presentació. Està feta per ella i dóna pistes molt encertades sobre els diferents aspectes que podem tenir en compte quan realitzem fotografies amb les que volem documentar processos a l'escola bressol.



Les imatges ens poden explicar de forma eficaç com l'infant sent, aprèn, experimenta, es relaciona o es comunica. Tot i que les imatges no són l'única forma de documentar.

A la llar d'infants hem de plantejar-nos la necessitat de documentar els processos que s'hi desenvolupen. Documentar és realitzar el procés de recollir evidències sobre la pròpia pràctica i sobre l'activitat dels infants (com poden ser les fotografies) i interpretar el seu significat. 


Aquesta interpretació d'allò que es documenta fora bo fer-la entre diversos membres de l'equip educatiu per intentar ser el més objectius possible i coincidir amb els companys en les nostres interpretacions.


Però amb quina finalitat documentar?

  • Per donar visibilitat a la nostra tasca, per fer evident que la llar d'infants i l'escola bressol són educatives quan existeix realment aquesta intencionalitat.
  • Per informar a les famílies sobre què es fa i com es fa, per donar importància als processos i no únicament al producte final. 
  • Per fer evident a les famílies que la llar d'infants és un lloc de creixement i de desenvolupament personal.
  • Per provocar la reflexió entre els companys, per créixer i millorar com educadors.
  • Per comprovar en el propi equip educatiu la coherència entre allò que es fa i els principis metodològics que s'han establert en el projecte educatiu
...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva aportació.
En breu serà publicada