divendres, 2 de març del 2012
La relació amb les famílies
En un article del web Coordinació 0-6 Garraf he trobat un article que es refereix a les entrevistes amb les famílies escrit per la coach Marta Albadalejo
M'ha semblat un document interessant i clar, amb un contingut sobre el qual podem reflexionar com equip per preparar les reunions amb les famílies. Dóna pautes i orientacions per plantejar i dur a terme les entrevistes amb les famílies que pot resultar útil per a totes les etapes educatives, també per a l'educació infantil i, clar està, també per al cicle 0-3.
La LEC, en l'article 56, quan es refereix a l'educació infantil assenyala la importància que té la relació amb les famílies. Cita exactament "Durant l'educació infantil, hi ha d'haver una cooperació estreta entre els centres i les famílies, que són el primer referent afectiu dels infants i tenen la responsabilitat primera de llur educació".
Això ho concreta el Decret 101/2010 que desplega la LEC pel que fa al primer cicle d'educació infantil quan es refereix, en l'article 3, a la relació entre centres i família. En aquest article del decret es parla de la necessitat d'establir mecanismes de participació, col·laboració i d'informació. Les entrevistes amb les famílies farien referència, únicament, als tercer d'aquests aspectes: la informació
entrevistapares by Maite Miró
Etiquetes de comentaris:
entrevistes,
relació i comunicació amb les famílies
dilluns, 20 de febrer del 2012
El pati
El contacte amb un entorn natural agradable i ben estructurat durant els primers anys de vida té efectes positius a nivell de salut i també pel que fa a l'educació mediambiental dels infants.
En aquest article: la importància del pati escolar es parla de com les actituds positives cap el medi ambient que es desenvolupen durant els primers anys de vida tendeixen a ser permanents i a romandre en forma de compromís ambiental en les persones.
D'altra banda, un pati ben organitzat, amb espais que permetin la descoberta, l'observació i el joc en les seves diverses formes; amb diferents tipus de sòls, de materials, de vegetació; amb espais que permetin, també, observar com es desenvolupa la vida, representa enriquir un espai escolar i permetre que en ell avanci l'activitat autònoma de l'infant que el farà anar més enllà en el seu desenvolupament.
A l'escola bressol La Barqueta, de El Masnou expliquen com han organitzat el seu pati creant àrees de joc i de descoberta. Ho podeu veure en aquest post del seu bloc.
Al bloc de l'escola bressol Els petits Pescallunes també tenen un apartat del bloc dedicat al jardí, de com el tenen organitzat, de com se l'estimen. Diuen: "L’espai exterior és una de la cartes de presentació d’una escola bressol i del seu projecte educatiu, ensenya a tothom qui vol entrar com som, parla de qui hi viu i com hi viu. Un espai on l’infant pugui tenir experiències i guardar-ne bons records". Val la pena fer un tomb per tot el bloc.
Per saber-ne més
-Article "La importància del pati escolar" de Raquel Heras i Colàs
Etiquetes de comentaris:
aprenentatge,
desenvolupament,
espai,
pati
diumenge, 12 de febrer del 2012
Twitter a les llars d'infants
Comencem a trobar alguna llar d'infants amb compte a Twitter. És el cas de la lar d'infants Blancaneus de Torelló. Així és com anuncien en un article del seu blog el nou mitjà de relació i comunicació amb les famílies:
"JA TENIM TWITTER!!! Ja tenim Twitter a la nostra llar d'infants, ens podeu trobar com a @educaBlancaneus. Intentarem piular amb freqüència el que passa a les nostres aules i així els pares i mares de la nostra escola podreu conèixer encara més el nostre projecte. Animeu-vos i seguiu-nos al Twitter!!!"
Etiquetes de comentaris:
relació i comunicació amb les famílies,
Twitter
Subscriure's a:
Missatges (Atom)